19 Ağustos 2009 Çarşamba

SEZONU KAPATMAK ZOR İŞMİŞ



Her yerde olduğu gibi katlar depoya getirildi.Tamamı spatülle temizledim. pürmüzle yakıldı. çıtalar tasnif edildi. Propolis kalıntıları çıtalardan temizledim. Boş kovanlar su bazlı silikonlu boya ile üç kat boyadım. Boya rengi için her kes bir şey dedi... Açık yeşil renkle iki renkli olmasını sağlayacağım. elimde yeşil renk de var. Arılı kovanları da aktararak boyayacağım.
Katlar şimdilik boya istemiyor.



Sabah 05 de Sansun'dan gelen otobüsü karşılayarak Derya BAÇAKSIZ'arkadaşın gönderdiği KARNİYOL anaları aldım. İş yerindeki arkadaşlar sabah o saatte garaja gitmemi yadırgadı.onlar bu hastalığı tanımıyorlar.Daha önce denediğim Karniyolleri kovanlar kabul etmemişti.Bu defa her şeyi deniyorum.Boyanan kovanlara koydum.İptal ettiğim kovanların analarını beğenmiyordum.bu yıl oluşturduğum kovanlar, hep geriliyordu.yinede birisini bıraktım.hem tarlacılar girsin hem de yedekte dursun istedim.

Arıları kışlık yerlerine aldım.Varroa ilaçlaması yapdım.250-300 gram kek arılar tarafından hızla yok ediliyor.Kışlık stokları tamamlamaları için sıkca şerbetliyorum.
Kekleri kendimiz kardık.Şekerden pudra şekeri yaptık.kendi balımızla kardık.biraz sert oldu sanıyordum.arılar hızla tüketiyor.Şerbetide 1/1 çay şekerinden hazırlıyoruz.Miktarı kışlık stokları da yetersiz gördüğümden sık ve bol şerbet veriyorum.Kovanları ortalama 7 çıtalı hale getireceğim.Kovanda ortalama kaç çıta kapalı-açık yavru olması gerektiği,kaç çıta arı olması gerektiğini eski arıcılara sordum net birşey öğrenemedim.Pek çok kovanda 5-6 çıta yavru var.kıtlık görmediler.onlar için hep bal akım zamanı.Karniyollerin yavruları çıksın,bende tamamına sayım yaparak eşitleyeceğim.Boşlukları şimdiden doldurdum.

Depo çok uğraşmama rağmen hala çok dağınık.Gelecek yılın çıtalarını telleyerek kutuladık.birazda abartmışız.Hanımın deyişiyle.

Tüm arıcıların aynı uğraş içinde olduğunu düşünerek,

Kolay gelsin.






Hiç yorum yok: