20 Ağustos 2009 Perşembe

BU YILDAN NOTLAR



Ana arı ızgarası uygulamam bana göre başarılıydı.Arı 30 çıtayı bastığında ızgara koydum.arı alt katı polenlik olarak kullanıyordu.Alt kata açık yavrulu 5-6 çıta indirdim.ballığın kalanını Temel Petekle tamamladım.

Sezon sonunda alt katta düzenini kurmuş,bal-polen stoğu olan 10 çıta arı olmuştu.

Her hafta sonu kovanı tek tek elden geçirdim.Kendim 2 çıtalı böldüğüm arı da oğul vermez düşüncesiyle bıraktığım memelerden çıkan oğul hariçinde oğul olmadı.O da 5 m.ilerideki tuzak kovana girdi.Bazı kovanların çıtalarını tek tek silkeleyerek meme kontrolü yaptım.üç kişi her çıtayı tarıyordu.

ilkbaharda verdiğim şerbetin kovanda ne hızla tüketildiğine baktım.500 cc şerbet verdiğimde hava soğuk gidiyorsa ertesi gün peteklerde ışıltı yoktu.Başka gün de de kaldığı söylenemez.Devamlı kek de bulunmasını sağladım.Yine de peteklerde ışıltı sağlayamadım.Ama yavru gelişimi iyiydi.Baharda düzensiz hava vardı.gece sıcaklığı-gündüz sıcaklığı istikrarsızdı.katlara çıkmış arılarda bile köpükle daraltma yaptım.peteğin üzerine çuvalı koydum boşluğuda köpükle doldurdum



Ben de bal aldım arı hiç duymadı.Kimseye saldırmadı. 1- Kovanın tüm katlarını hafif dumanla indirdim.Yavruluk da ızgara olduğu için orası benim için önemliydi.Meme kontrolü yaptım. 2-ıslak bezli boş kovan el arabasını üzerine koydum. 3-Boş kat yavruluğun üzerine koydum. 4-Balı az veya boş 1-2 çıta ballığa koydum. 5- Kenardaki ballığı duman verilerek bu kata silkeledim.Dumanı kovana da verdim ki arı yukarı gelmesin. Alınacak çıtalar tamamlandığında kapağı kapattım.akşam kovanlara koydum.İşlemin bana göre olmazsa olmazı gül suyu dolu 2 l.pompa.ihtiyaç olmadı ama hiç belli olmuyor..Arı kontrol ederken bile kenarda köşede 1-2 çıta bırakırsan yağmacılık başlıyor.Aynı pompanın içine normal su koyarak çıtaları verirken de ıslatmakta kullandım.Körük gibi sezon boyunca benimle pompada arılığa geldi gitti.

Kovanın arkasında çalıştım.Katları üzerine koymak için boş kovan taşıdım.El arabası da boş kovanda fazla eğilmemi engelledi.Arı hiç kimseye saldırmadı.
Çiçek balını şişeleyerek derin dondurucuya doldurduk.hani 5 hafta kalınca donmazmışya,onuda göreceğiz.

Sezon boyunca her yaptığımı soran çıraklara teşekkür ederim.Biri eşim arıya gideceğimiz gün benden önce hazırlanıp çıkıyor.Yaptıklarımı uzun uzun açıklamalıydım.Her zaman da aynı psikoloji de olmuyor ki insan açıklamazsam, küsüyor. Öteki çıraklarım daha hoşgörülü çıktılar.Yılı değerlendirirken çırakları da değerlendirmek iyi olur.Hep yapdım diyorum çoğunu çıraklar yapıyor.bedava öğrenmek olmuyor.

Hiç yorum yok: