5 Eylül 2009 Cumartesi

FORMİK ASİT VERDİK









Bloğlarda gördüğümüz şekilde kovan başında çıta başı 2 cc olarak yarım süngere emdirerek verdim.sünger ilk damlatıldığında sıvıyı emmeyeceğim diye diretiyor.tamamını üzerine damlatınca bir iki defa sünger sıkılırsa üzerine dökülen asidi daha iyi emiyor.Akşam saati idi.Kovan giriş delikleri tamamen açıldı.%85 formik asit uygulandı.ilk olarak iki kovana koydum iki saat sonra arı sakindi.bende tamamına uyguladım.



Ertesi gün süngerleri topladım.asit kokusu yoktu.Süngerlerin altına bal mumu çekmişler.Kovanlarda ana kontrolü yaptım.sorun yok.15-20 cc arası uyguladım.sabah erken gittiğimde arı yavrunun üzerine çekilmişti.ilk açtığımda kovanları hallettik dedim.daha sonra sorun olmadığını anladım.


Ana arı kontrolü yaparken sona güçlü iki kovanı koymuştum.Çıta alacağım diye bir kaç dakika uzadı işim.Aslında birinde ilk çıtada da buldum.Çıtayı çektim.günlük ana da buralarda derken orda.İkincisi 10 çıtayı da aktardım.bu arada Yağma başladı.Birden delirdiler. Formik asit süngerlerine bile saldırıyorlar.5 L su bidonu dolu.gülsuyu pompası dolu.Hemen kovanı topladım.Orda burda çıta yok.aldığımı düzenli bir yere koyuyorum.bir elimde körük bir elimde pompa su sıkıyorum.2 saat geçti.çok yoruldum ama her şey yoluna girdi.Körükde kötü koku vereceğini sandığım şeyleri de yakdım.


Bunu her an için olabileceğini bildiğim için 5 l lik su bidonu,Gül suyu pompasını yanımda bulunduruyorum.suya başka şeyler içinde ihtiyacım olabiliyor.


Bu arada arını basmadığı tüm çıtaları aldım.Kovan kenarlarına köpük koyarak yarım termo kovan oluşturdum.sık sık koyu besleme yapıyorum.depolarmı,yavrumu atar ona kendi karar versin.Beslemede ölçü kaçarsa nem oluşuyor.


Kolay gelsin.

2 yorum:

Fatih dedi ki...

COK IYI BIR UYGULAMA YAPMISSIN TEBRIK EDERIM INSALLAH KIS AYLARININ BASINDADA OXALIK ASIT'LEDE UYGULAMA YAPARSIN BOYLECE BAHARDA ONUN ACIK OLUR BASARILAR

İSMAİL KOCA dedi ki...

Merhaba
Fatih kardeşim,uygulama yaygın olmayınca çok korkuluyor.8 ml altında buharlaşma olursa yararı yok,ısı şu olursa buharlaşma az gibi pek çok öngörü var.Mehmet Yüksel uyguladı.Formik asidin üzerinde Arı için üretilmiştir diye yazıyormu diye sordum.yazmıyor diye yazdı sonra sildi.Yani ruhsatsız ilaç oluyor.
İkincisini Kartona emdirerek yapacağım. daha sonra da oxalik sezon tamam