31 Temmuz 2008 Perşembe

ANA MEMESİ



Katlı kovanım da Temmuz'un 15 gibi bal akımı iyi. Yanındaki daha zayıf katlı kovanımı kaldırdım.Tarlacıları tek kovana çalışacak.Kovanda iki gün sonra memeler oluştu.Memeleri yok ettim.sırlanmamış balın tam ortasında tek meme.hapsini kırdım.iki gün sonra tekrar meme yaptı.onlarıma hallettim.Yusuf beyi aradım katlı kovan anayı yok etti.iki kovanında tarlacıları tek kovana toplanınca ana arıyı öldürmüşler meme var dedim.yeni aldığın analardan birini kovana ver dedi.bende riske atamayacağımı ilettim.
Buraya kadar her şey normal. İkinci defa ana memelerini imha edince başka kovandan günlüklü çıta koydum. kovanda kapanmadık yavru kalmamıştı. zaten kapalı açık yavru mevcudu azdı. Haftasına açtım. Meme bekliyorum. kovan sakin. önce başka kovandan verdiğim günlüklü çıtayı çektim. günlük yavru var. Bal akımı azalınca 7-8 çıtada yavru var. anada geziniyor.
Yavru tek kattaydı. Altı hep ballı çıta doluydu. Sayısız meme yaparken ana nerdeydi. Hep ana varsa bol bal gelirken neden meme yaptılar.
Baharda güçlü kovanı böldüm. ana böldüğüm kovanda arıcı Gazi'ye gel kovan bölelim kovanda meme olmalı dedim. Ana kovanda da ana arı vardı. Ana yaşlı olduğu için böldüğüm kovan takviyelere rağmen gerileyince başka kovanlara dağıtıldı. Kovanda ana varken ikinci ana oluyor.Arıyı satan arkadaş anaları değiştir demişti.Bunu anlayabiliyorum ama ilk olayı anlamadım.

Hiç yorum yok: