25 Mart 2010 Perşembe

ARILARI KONTROL ETTİM

Merhaba
Bugün arıları kontrol ettim.sonbaharda arılığıma getirilen bacanagın arısı sonbaharın sonunda getirildiği için varroa mücadelesini iyi yapamamıştım.sadece onda kanatsız arıya rastladım.
Sonbahardaki varroa mücadelem 3 kez amitraz içerikli duman verdim.sonrada iki defa formik asit vermiştim.bu mücadele ile kanatsız arı dahi görmedim.ilerleyen günlerde varroa bulaşıklığını daha iyi görmek için erkek arı larvalarını çıkararak üzerlerinde varroa sayacağım.2009 yılında sayısız larva çıkardım.canlı varroa çok nadirdi.
Baharda da yine 3 defa amitraz verdim.havaların biraz daha ısınması ile iki defa da formik asit vereceğim.
Varroa için boş çıta vereceğim.erkek arı gözü ördüreceğim.
Baharda ilk işim bütün kovanların eşitlenmesi.bu amaçla 10 çıta olarak kışdan çıkan arıları,ana arıyı bularak çıta çekip öteki kovanlara gül suyuyla veriyorum.ana arı boyasız olunca bulması dikkat istiyor.bir çıta arılı olan kovanlara arılı kapalı takviyesi yapınca şurubu
günlük bitirecek düzeye geldiler.üzerlerine Konya şekerin fondonundan var.zayıf kovanlar bunlara dokunmuyordu destekle azaltmışlar.
Bugünkü arıları açtığımda hava kapalıydı.arı uçuşu azalmıştı.körük de mazı yaprakların tohumları yakıyorum.çok fazla duman veriyor.kendine has kokusu da var. arı sakinleşiyor.
Geç sonbaharda arılığa getirilen kovan önünde geçen hafta mum kırıntıları dikkat çekecek düzeydeydi.bir haftada 3 defa birer litre koyu şerbet verdim.kenarlarda ballı çıtalar oluşmuş.

Hiç yorum yok: